Find det du har brug for her

vegansk proteinpulver

Kvinde der træner
protein pulver
protein pulver

Transform yourself

switch up your supplements and try something new

Vi ved alle sammen at det kan være svært at vælge det pefekte proteinpulver og som veganer er det endnu svære. Derfor har vi valgt at dedikere denne hjemmeside, til alle veganer, så det kan være nemmere at finde det perfekte vegansk proteinpulver. Vi har alt fra plante proteinpulver, ris proteinpulver, ærteproteinpulver og mm. Alle disse proteinpulver har et højt proteinindhold fra alt mellem 68% protein – 90 % protein og de er 100% vegansk proteinpulver af meget høj kvalitet.

Transform yourself

hvor meget protein burde man indtage?

 Hvor meget protein har et person brug for, afhænger af mange forskellige faktorer. Mænd har som udgangspunkt brug for mere protein end kvinder. Vægt og højde har også en væsentlig rolle, jo større man er, jo mere protein skal man indtage. For at udregne dit daglige proteinbehov, kan du følge denne tommelfingerregle:

  • Hvis du ikke træner, skal man indtage: 

          0,85 gram protein pr. kg. kropsvægt.

  • Hvis man dyrker løb, cykling, svømning eller andre former for konditionsløb, skal man indtage:

         1,2 – 1,5 gram protein pr. kg. kropsvægt.

  • Hvis man styrkertræner, for at bygge muskler, skal man indtage:

         1,5 – 2,5 gram protein pr. kg kropvægt.

Hvis man har styrket trænet i lang tid (mere end 2 år), burde man indtage ca. 2,5 gram protein pr. kg. kropsvægt og hvis man er lige begyndt med at træne, burde man indtage ca. 1,5 gram protein pr. kg. kropsvægt. Hvis man har trænet mellem 1 – 2 år, burde man indtage ca. 2 gram protein pr. kg. kropsvægt.

Pas på med at ikke at indtage alt for meget protein. Husk at holde dig inden for det anbefalede mængder foroven.

         

Free Your Body

let’s get physical

Transform yourself

De 5 forskellige former for vegansk protein

1. Ærteprotein

Ærte protein har her på det seneste været et rimeligt populære proteinpulver blandt veganer. Ærteprotein har et meget høj protein indhold på ca. 80-90 %

2. Risprotein

Risbaseret proteinpulver er et meget velegnet produkt til proteinberiget måtider eller smoothies. Risprotein har både et højt indhold af protein på 75-80% og et naturligt højt indhold af BCAA, hvilket er godt for dem, der ønsker at bygger muskler. 

3. Sojaprotein

Sojaprotein var før i tiden den eneste form for proteinpulver, der ikke var lavet af animalske produkter. Sojaprotein har et meget højt proteinindhold på 80-90%

4. Hanmprotein

Denne proteinpulver har et lavere proteinindhold end nogle af de andre protein. Typisk har denne proteinpulver et proteinindhold på ca. 45-55%. Men proteinpulveret har nogle andre vigtige næringsstoffer.

5. Blandingsprotein

Det er anbefalet at man burde få sin protein fra en varieret måltid i løbet af en dag for at sikre en optimal fordelling af aminosyrer. Proteinindholdet variere meget, men typisk er det mellem 65-85% protein

Free Your Body

let’s get physical

Transform yourself

HVad er fordelene ved at vælge vegansk proteinpulver?

Uanset om du er veganer eller ej, så er der mange fordele ved at vælge veganske proteinpulver. Vegansk proteinpulver indholder typsik en lang rækker næringsstoffer, som ikke findes i andre proteinpulver. Mange af de store veganske proteinpulver, som soja, ærter, ris og hamp har et meget højt indhold af essentielle fedtsyrer,som ens krop har brug for.

Vegansk proteinpulver indholder også mange forskellige former for vitaminer, fibre og mineraler, som ikke findes i animalske proteinpulver. Det gør det veganske proteinpulver til et yderst fornuftig supplement, hvis man gerne vil have en varieret kost.